8 Aralık 2009 Salı

Peki HIV virusunun bulastigini nasil anlayabilirim?

Eger bir supheniz varsa, yapmaniz gereken tek sey test olmaktir. Fakat once sunu soralim: HIV virusuyle enfekte oldugunuzu nereden biliyorsunuz? Once sunlari okuyun derim:



1. Avrupa ve Amerika ile karsilastirilinca Turkiye’de HIV+ insan sayisinin dusuk oldugu gorulur. Dolayisiyla beraber oldugunuz kisinin HIV+ olma ihtimali cok yuksek degildir. Bu da HIV riskini onemli bir olcude dusurur.



2. HIV, cok korkutucu bir imaja sahip oldugu icin, sanki cok guclu ve tehlikeli bir virus gibi algilanir. Halbuki virus son derece zayif ve gucsuzdur. Ornegin HEPATIT-B virusu vucut disinda HIV virusune gore cok cok daha uzun sure yasayabilir. HIV ise dis ortamda cok kolay bir bicimde olur. Cunku kirilgan ve zayiftir. HIV'i kafamizda boyle korkunc tasarladigimiz icin, sanki her iliski HIV bulasma riskini tasiyormus izlenimi ediniriz. Halbuki yapilan deneyler gosteriyor ki, bir erkek HIV+ bir kadinla 1000 kez iliskiye girerse, bunun yalnizca 8'inde enfekte olur. Yani HIV+ oldugu kesin bir kadinla iliskiye girdiginizde bile, tek bir iliski icin riskiniz %80-90 filan degil; %0,0005’dir (Kadinin riski biraz daha buyuk olsa da; yine %1’e ulasmaz).[1] Ustelik, tum bunlara sunnetli olmanin avantajini ekleyin. Yapilan arastirmalar gosteriyor ki, sunnetli olmak HIV enfeksiyonu riskini "6" kat dusurmektedir. Bu da eklenince, demek ki tek bir iliskinin riski, son derece dusuktur. (2006 yilinin Nisan ayinda, Dunya Saglik Orgutu Afrika'da AIDS'in yayilmasini buyuk olcude engelleyebilmek icin, sunneti yayginlastirmayi onerdi.)[1A] Bu rakamlari vermekteki amacimiz, AIDS’i tehlikesizmis gibi gostermek degildir. AIDS ciddi bir tehlike olmayi surdurmektedir. Buradaki amac, kafamizdaki 'hayali' korkulara biraz olsun engel olmaktir. Yani, isler o kadar da gorundugu gibi degil diyebilmektir.









3. Sekiz aydir kendimi berbat yorgun hissediyorum. Ayrica deride dokuntu, zayiflama, dilde lekeler gibi cok sayida AIDS belirtisi tasiyorum. Testlerim negatif cikiyor; ama ben bu belirtiler yuzunden AIDS oldugum fikrinden kurtulamiyorum.



En basta sunu soyleyebilirim ki, durumunuz gercekten negatif oldugunuzu gosteriyor. Bunun birinci nedeni, testlerinizin negatif cikmasi. Ikinci nedeni ise, belirtilerinizin HIV enfeksiyonuyla ilgili degil, AIDS ile ilgili olmasi. Sekiz ayda, AIDS belirtisi gostermek imkansizdir. Bunu biraz daha aciklayalim.



AIDS, birkac asamadan olusur. Ilk asama enfekte olma asamasidir. Ikinci asama, Akut Hiv Enfeksiyonu (Diger isimleri: Serokonversiyon Hastaligi; Pencere Donemi Hastaligi; Akut Retroviral Sendrom) asamasidir. Bu asama, virusun kapilmasindan 2-4 hafta sonra cikar. Grip benzeri bir belirtiler toplulugudur. En yaygin belirtisi, atestir (37.7 ve ustu). Digerleri, bogaz agrisi, boyun, koltukalti ve(ya) kasiklardaki lenf bezlerinin sismesi, kas agrisi, deri dokuntusu ve gece terlemeleri. Belirtiler genel olarak birkac gun de surebilir[2], on dort gune de uzayabilir.[3] Ama aylarca ve yillarca surmez. Cunku belirtilerin kaybolmasindan sonra hasta ucuncu asamaya, yani Asemptomatik Evre’ye girer. Bu evre, ortalama on yil (ya da daha fazla) surer. Sonra hasta, asil asamaya, yani AIDS asamasina gecer ve vucudunda sizin saydiginiz belirtileri kalici ve agir bicimde yasamaya baslar.



Demek ki en basta vucut, HIV mikrobuna karsi kisa sureli bir tepki verir; bunu biz GRIP gibi hissederiz. Sonra bu kisa hastalik donemi kaybolup gider. Dolayisiyla BELIRTILER HICBIR SEYDIR; TEST HER SEY.

14 yorum:

  1. hocam saygılar, benim penisimden krem renkli bi sıvı geliyor idrarımı yaparken kimi zaman aşırı yanma oluyor kimi zamanda hic yanma olmuyor ama krem renkli sıvı devamlı geliyor bunun önüne gecmek icin ne önerirsiniz ne yapmalıyım hocam tesekkür ederim iyi calısmalar Gökhan DUMAN

    YanıtlaSil
  2. hocam ben 1 ay önce şüpheli bir ilişkiye girdim hıv virüsüne yakalandığımı nasıl anlayacağım ben koruyucu taktım ama oral iken takmadım birşey olur mu sizce bulaşmışmıdır ilk belirtileri nedir ve ilişkiden ne zaman sonra belirtiler ortaya çıkar lütfen yardımcı olur musunuz? şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Hocam ben bugün korumalı ilişkiye girdim.Ama ciltte döküntü var.

    YanıtlaSil
  4. Hocam ben bugün korumalı ilişkiye girdim.Ama ciltte döküntü var.

    YanıtlaSil
  5. İyi günler hocam. Para karşılığı ilişkiye girdim ve ertesi gün anlam veremedigim kuru oksuruk ile iki gün sonra grip başladı. Aceba hiv in vücutta belimisi için bu süre yeterlimi? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Hocam. 3. Ay. Once. Ilidkiye. Girdim. P24. 21Ci. Oldum. 50Ci. Gunu. Eliza. Test. Oldum negetif. Ne. Yapmam. Gerekiyor

    YanıtlaSil
  7. Hocam. 45. Gun. Once. Iliski. Yasadim. 21. Gunu. P24. Testi. Oldum. 45. Gunde. Anti. Hiv. Testi. Oldum. Sonuc. Negetif. Ne. Yapmaliyim

    YanıtlaSil
  8. Hocam. 45. Gun. Once. Iliski. Yasadim. 21. Gunu. P24. Testi. Oldum. 45. Gunde. Anti. Hiv. Testi. Oldum. Sonuc. Negetif. Ne. Yapmaliyim

    YanıtlaSil
  9. Hocam 3 ay önce ilişkiye girdim kondom vardı ama saksoda ve öpüşürken normaldim hastalık kapmışmiyimdir ?

    YanıtlaSil
  10. Hocam. 21. Gun. Ulta. Comb0. 30. Gun. Vidas. Ulta. Test. Oldum. 35. Gunu. Prc. Testi. 70. Gunde. Anti. Hiv. Oldum. Negatif. Ne. Yapmaliyim. Cok. Endiseliyim

    YanıtlaSil
  11. Hocam ben iliskimden 5 ay sonra hasta oldum bogaz agrisi ateş az bişi var aids belirtisi olabilirmi 5. Ay verirmi belirti

    YanıtlaSil
  12. Hocam kolay gelsin. Sadece kasıkta lenf bezi sismesi tek başına hiv in belirtisi olabilir mi yoksa diğer sempotomlar ile de desteklenmeli mi

    YanıtlaSil